Previous Next

Aktualności

Cze 04 2019

Wycieczka do Warszawy

Klasa 3 oraz Patrycja z klasy 5 wraz z p. Ewą Konopką i p. Izabelą Krakowiak wybrali się dzisiaj do Warszawy, która powitała nas piękną, słoneczną pogodą. Po krótkim spacerze ulicami Starego Miasta, podczas którego zwróciliśmy uwagę na zabytkowe kościoły m.in. kościół św. Anny i katedrę św. Jana, pomniki: Małego Powstańca oraz Kolumnę Zygmunta III Wazy, udaliśmy się na Zamek Królewski na lekcję muzealną, której tematem było " Jak zostać królem?"

Podczas spaceru z panią przewodnik odwiedziliśmy wiele komnat związanych z życiem ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Dowiedzieliśmy się jak wyglądał król oraz jak spędzał czas. Zwiedziliśmy kolejno Gabinet marmurowy, Salę tronową, sypialnię i jadalnię króla oraz Salę Rady - miejsce w którym przyjmował gości na słynnych "obiadach czwartkowych". W trakcie lekcji uczniowie zapoznali się z techniką składania tradycyjnych ukłonów królowi, następnie każdy miał możliwość wcielenia się w rolę prawdziwego władcy poprzez założenie insygniów królewskich: korony, berła i jabłka.

Ostatnim zadaniem było ułożenie puzzli z wizerunkiem króla Stanisława. Po tej ciekawej lekcji zeszliśmy do Parku Fontann gdzie miło spędziliśmy czas w otoczeniu wzgórza zamkowego i ciekawych wodnych instalacji. W drodze powrotnej udaliśmy się na posiłek do restauracji McDonalds, po czym najedzeni, pełni wrażeń i nowych wiadomości wróciliśmy do szkoły.