Aktualności

Wycieczka do Parku przyrodniczo – edukacyjnego w Dolinie rzeki Wkry w Pomiechówku.

W dniu 14 września grupa oddziału przedszkolnego Kubusia Puchatka wyruszyła na wycieczkę do Parku przyrodniczo – edukacyjnego w Dolinie rzeki Wkry w Pomiechówku. Po wychowawczej pogadance o kulturze i bezpieczeństwie w podróży i podczas przebywania na obcym terenie wyruszyliśmy w drogę samochodem szkolnym.

Następnie rozpoczęliśmy przyrodniczo – edukacyjną wędrówkę wzdłuż rzeki Wkry ścieżką przyrodniczą, na której zwiedzaliśmy wiaty edukacyjne z planszami „Rok w lesie”.

Odwiedziliśmy także łąkę motyli – trójwymiarowe eksponaty żyjących tu istot leśnych w skali 50:1 oraz rzeźbę pająka krzyżaka łąkowego w skali 100:1. Wzdłuż całej ścieżki oglądaliśmy ogromne zwierzęta leśne oraz ich domki wyplatane z wikliny.

Na chwilę relaksu i posiłek wybraliśmy naturalny plac zabaw i część relaksacyjną Parku, gdzie znajdują się drewniane ławki ze stolikami w kształcie łodzi, drewniane karuzele, tyrolki, platformy do ćwiczeń równoważnych.

Siedzieliśmy w cieniu drzew i delektowaliśmy się przepięknym widokiem nad rzeką. Weszliśmy na wieżę widokową i podziwialiśmy piękne widoki z góry.

Przebywanie w naturalnym środowisku w bliskości z naturą ubogaca dzieci przedszkolne w cenną wiedzę i kształtuje szacunek do przyrody. Trochę zmęczeni, ale zadowoleni bezpiecznie wróciliśmy do przedszkola 🦋🕷🌳🦌🦋🕷🌳🦌